onsdag 5 maj 2010

Massor av energi trots fortsatt radioskugga

Ikväll har jag massor av energi! Var i trädgården i morse och fångade underbara tulpaner på bild. Färgen, formerna och ljuset är härligt just nu. Allt gror och växer.



En av de mest fantastiska växterna att följa just nu är väl i alla fall rabarbern. Vårens premiärpaj gjordes och åts omedelbart upp i söndagskväll. Men massor av nya stjälkar är på väg.

Hos Tant Thea pågår fortfarande planering av sortimentet inför hösten. Ett stort beslut är taget och nu skall lite andra småbitar falla på plats.
Har haft så många trevliga besök av kollegor inom garnbranschen de senast veckorna. Carina med Frökengarn, Ann och Lena från Kerstins garn i Klippan, Ulla-Britt från Mörarp och utöver detta trevligt samtal Skövde. Jag blir så full av energi av alla samtal och diskussioner.
Rolf från Coats var också hos oss idag. Lika trevligt som alltid. Jag skrattar glatt när han plockar upp vissa delar av sortimentet och så börjar med: -Detta garnet består av så här många % acryl och så här många % ull. -Tack, säger jag och återlämnar nystanet. -Rolf, du vet vi strävar efter naturmaterial hos Tant Thea, säjer jag vidare. - Jo, men jag tänkte bara visa vad du inte kommer att köpa, säger Rolf och ler lite pillemariskt. Klart är i alla fall att Coats lyckats riktigt bra med sitt Rheuma Thermal Wolle. Designen är så genomtänkt och fin. Jag bara vill ha något av de plaggen!

Imorgon är det dags att sätta annonsen inför nästa nummer av Lokaltidningen. Denna gången med äldre modell! Jessica tycker att jag själv skall bära ett av mina stickade plagg. Nu lurar jag på om det blir Patagoniatröjan eller tunikan i det vita linet från Tedman & Kvist. Den sista blev klar för 15 min sedan och jag är grymt nöjd. Den blev ett riktigt sommarplagg för allt från tonåringen till mogna kvinnor i min egen ålder. Om den inte hamnar i annonsen så kommer den vilken dag som helst i bloggen.


Mitt nödrop på stickhjälp har även gett resultat! Imorgon skall vi diskutera alster och garn. Det skall bli så kul!


Det är torsdag imorgon och det är jämn vecka och då vet ni vad som gäller... Stickcafé! Hela butiken blir full. Hoppas diskussionerna går varma och att alla känner sig varmt välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar