tisdag 1 juni 2010

Glädjande award och glädjande leveranser

Tack snälla Eva för awarden Beautiful blogger. Det värmer enormt! Trodde aldrig när jag började att jag skulle bli så biten. Nu är det ju, om jag är helt ärlig, även ett sätt att nå ut till mina kunder men det är jag ju inte ensam om i bloggvärlden om. Men även om det inte hade varit på det sättet så tror jag att jag varit helt fast i bloggträsket. Det är helt enkelt beroendeframkallande. Är det någon som hört om avvänjningskurer? Kanske en affärsidé? Nej absolut inte för då har man ju inga läsare...



Vem vill jag skicka vidare till? Jo, just idag skulle jag vilja skicka en award till Medea som har sådan energit och idérikedom i sitt bloggande. Hur hinner du allt? Sedan skulle jag vilja skicka en award till Litet nystan som igår tog över Marias garn i Stockholm och öppnade sin butik. Lycka till!



Hos Tant Thea är vi så glada över att ha blivit tillfrågade om vi ville vara med och ha marknadsstånd på Rosdagarna på Fredriksdals friluftsmuseum. Jag har alldeles nyss skickat in anmälningsblanketten och nu pågår förberedelserna. Vi har beställt in extra mycket roligt garn både tunnare och tjockare. Melerat och enfärgat. Och nu skall vi bocka av alla andra förberedelser på listan....


Första mönstret framtaget till dessa dagar är ett muddmönster med ros i pärlstickning. Skir och skön. Mönstret syns inte så mycket på bilden och ännu sötare tror jag att de är i rosa garn. Framför allt hade jag pärlor som framträdde jättesnyggt mot rosa men jag är ju inte en person som kan ha rosa så jag bytte snabbt till grönt garn och transparenta pärlor. Mönster och ordentligt pärlstickningsbeskrivning finns i butiken.



Garnplanerandet fortsätter. Det är inte lätt. Jag hittar så fantastiskt mycket underbara garner och nu måste jag helt enkelt stänga några dörrar och koncentrera mig och inköpen. De närmsta dagarna måste användas till det.


Helt klart är att Drops/Garnstudio är ute. Det går helt enkelt inte att leva upp till deras krav. Om jag gjorde det blir jag inte långlivad i garnbranschen och det vill jag ju. Dock kommer jag alltid att ha garner som passar till deras mönster och som har minst den kvalitet som deras garner har. Härom dagen fick jag in Essential Cotton från Permin. Det är ett mercericerat bomullsgarn i samma sträckning som Muskat. Underbara färger finns och jag kommer att fasa in fler och fler färger. De första som kom var blåa och gröna för jag har saknat dessa kulörer i bomullshyllan.

Utöver det så kom mer eller mindre en skeppslast Silk Blend från Manos del Uruguay. Kolla in lasten!

Vem kan motstå detta?

3 kommentarer:

  1. Kul, kul, härliga leveranser!
    Har hört fler som skippar Drops pga deras höga krav. Låter sunt att du fasar ut dem.

    SvaraRadera
  2. Mmm kan man äta garn? Vilka goda färger!

    SvaraRadera