onsdag 2 juni 2010

Massor på G!

Här händer det saker!



Om en dryg vecka, närmare bestämt 12 juni, är det WKIP dvs World Knit in Public. Och då vore det jättekul om Tant Thea´s stickerskor anslöt till Sticka i Helsingborg. De sitter i stadsparken med start klockan 11. Om vädret skulle trilskas, vilket vi givetvis förbjuder, så finns det möjligheter att gå inomhus och sätta sig i Café Birger på biblioteket. Jag kommer så fort jag stängt butiken.



Nästa begivenhet sker i butiken den 19:e juni. Då kommer Astrid Tedman och Thomas Kvist och visar sina garner och modeller. Astrids blogg är häftig. Här skapas alster efter alster. Gå in och kolla!




Idag öppnade jag 1 timme tidigare än normalt. Anledningen var enkel. Tant Thea fick besök från Malmö. Sex glada trevliga stickerskor från Sticka i Malmö var ute och åkte Öresund-runt. Detta gav en jättetrevlig inledning på dagen med prat om ditt och datt. Hoppas att vi ses igen!




Ikväll måste jag få till sortimentet till hösten. Imorgon hämtas Rowan kollektionen och då måste jag ha bestämt mig. Det absolut värsta är att jag har så svårt att säga att nu räcker det. Nu har jag hittat det jag vill ha och inget nytt skall rubba mina cirklar. Utan för mig händer precis det som gör besluten svåra. Jag ser nya saker (läs garner) och kan hitta sådant som känns bättre än det jag just bestämt mig för. Nu senast hittade jag Plassards Spirale. Idag, några dagar senare, så är 7 nyanser på väg in. Mitt försvar är att garnet är som klippt och skuret för Rosdagarna. Och det är faktiskt sant. Vi kommer att göra ett par riktigt fräcka grejor i det garnet. Okej, men visst kan Plassard ha fler roliga garner. Kanske jag skall kolla in dem också?? eller?

Alf från ModeKnappen kom i måndags och visade sitt garnsortiment. Vad blev resultatet av det? Jo, att jag hittade ett trevligt garn i massor av härliga färger som kan ersätta Cotton Viscose från Drops. Bra va?! Förutom det så beställde jag Bagno ett lite somrigt garn som passar underbart bra till sommarlinne eller boleros. Och dessutom köpte jag knappar. Vem kunde gissa det.... Några med dödsskallar. Det ni!

Nu har jag lyckats skjuta på beslutandet alldeles för länge! Nu är det dags. Nu börjar jag strax... Ja det gör jag! Skall bara........ta lite thé till :)

2 kommentarer:

  1. Argh att välja garn som passar butikuen, det måste vara jättesvårt. Rowan Calmer är förresten är mkt trevligt garn ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för i onsdags!
    Eva i Lund

    SvaraRadera