söndag 20 juni 2010

Lite extra extra! Och missa inte erbjudandet!

Igår hade Tant Thea besök av Tedman & Kvist dvs Astrid och Thomas. Astrid hade med sig mer eller mindre alla olika modeller hon gjort i deras garner. Vi hängde klädhängare med plagg överallt där det gick att hänga upp grejor. Det var så häftigt att se alla de nya färgnyanserna som kommit in i Lin 1.0 och det tjockare Lin 2.0. Nu börjar det verkligen likna något! Många nyanser är riktigt riktigt snygga. Skönt dessutom att de inte alls konkurrerar med Kalinka utan har valt
en helt egen kulörskala.

För mig var det en härlig lördag med besök av många av mina trogna kunder och givetvis även lite nya kunder. I butiken fanns Karin, Klara, Malin N, Malin K, Jill, Ingrid mfl. Catthis kom även in och hjälpte till ett tag trots att hon egentligen var ledig. Oerhört snällt.

Under resten av juni kommer dessutom ett jättefint erbjudande att gälla. Köp garnet "Oh mercy me" och få lika många nystan på köpet som du betalat för.
Jag har garnet i 7 olika nyanser. Både enfärgade och melerade. Det är ett skönt bandgarn med ny känsla. Du vet väl om att jag kan skicka garn till dig som inte bor nära Helsingborg. Hör bara av dig på mail eller ring.

Här ser du modeller stickade i "Oh mercy me"

En sådan rakt igenom positiv dag gjorde att jag helt kunde släppa min irritation över hur jag blivit bemött av en garnleverantör dagen innan. Hur kan det vara så svårt att förstå att ju bättre relation man har med sina kunder (givetvis inom rimliga ramar) dessto större chans till ökade volymer har man? Här blev jag totalt sågad och mina åsikter var inte vatten värda. Detta kunde vara deras chans in som leverantör hos mig. Nu blev jag oerhört tveksam inför framtiden. Vi får se hur det fortsätter. Jag fick i alla fall till slut returnera garnet och en lättnad infann sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar