onsdag 14 april 2010

Den som letar, hon finner

För 10 minuter sedan kände jag mig lite håglös. Jag hade lämnat min stickning i lingarn nere i butiken igår och idag skulle jag ju ha en förmiddag som teoretiskt sett kunde ha använts till stickning, eftersom Catthis öppnar idag, men utan nålar och utan ett bra garnprojekt så kändes det som om jag istället skulle hamna i butiken direkt.

Så med lite rynkad panna och helt ärligt med några väl valda ord på tungan så muttrade jag för mig själv:

-Hur i hela friden kan en ask med nålar bara försvinna??

Började en andra, eller tredje, runda med systematiskt letande.

När jag lyfte på locket till mitt lilla sybehörsskrin, så låg asken där. Precis på sin normala plats. Kan någon förklara? Själv fattar jag absolut inget. Jag har letat där säkert tio gånger.








Ok, vad innebär detta? Jo att idag skall Patagoniatröjan sys ihop. Sedan hoppas jag att någon av de knappar jag har i butiken passar och efter det skall den alldeles snart upp i skylten.

Igår hade vi nybörjarkurs i stickning. En oerhört fokuserad grupp funderad först över möjligt alster att jobba med och sedan valde de garn. Vi inledde med en provlapp och tränade uppläggning och räta maskor. Efter en stund övegick vi till att börja på de sjalar i rätstickning som deltagarna valt att göra. Garnerna var allt ifrån Zauberball till Drops Merino Extra Fine till Drops Delight till Noro Kureyon sock. Koncentrationen var på topp och hjärncellerna gick på högvarv. Under de två timmarna var energinivån ömsom hög omsom låg. När vi skildes åt var allihop fast beslutna att inte låta stickning ligga för länge innan de testade igen.

Nu ses vi igen om två veckor och det skall bli så spännande.

Jag har även haft trevliga besök i butiken i form av andra butiksägare. I förrgår tittade Louise in som har butiken Madebyme i Halmstad. Och igår tittade Carina in som driver Madam Kruz i Jörlanda tillsammans med sin väninna Monica. Carina och jag bestämde att vi skall ses på garnmässan i helgen och prata garner (otippat eller hur?? ) och leverantörer. Skitkul!

Nu skall jag bara..... fixa lite bokföring.....sedan skall tröjan sys ihop. Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Ang. nålarna: Inte så konstigt att du inte hittade dem!Du skrev att de låg i en Magnecylask, men de låg ju i en Novalucolask!
    Den som söker hon finner.....
    Hoppas att du hittar något trevligt på Garnmässan.

    SvaraRadera