måndag 12 april 2010

Jag letar och letar.

Och jag gjorde likadant igår. Ingenstans så hittar jag dem, mina synålar och stoppnålar, alltså. De ligger allihop snyggt och prydligt i gammal magnecyl-plåtask. Men nu kan jag inte hitta asken. Igår fick jag sitta och sticka halskanten på min Patagoniatröja fastän styckena inte var ihopsydda. Litte pilligt med upptagningen av maskorna men vad @Z!~# gör man?


Idag, efter ytterligare en runda med letande så kastar jag mig istället över ett nytt stickprojekt. Nu blir det kick-off på ett sommarlinne i kritvitt lingarn från Tedman & Kvist. Skall bli spännande att känna känslan i garnet.


Lite flitig har jag i alla fall varit på mönsterfronten. Det finns nu ett färdigt mönster att köpa på Möbiussjalen och på den Bornholmsinspirerade sjalen. Och alldeles snart kommer ett par mönster på muddar med pärlor och därefter kommer några andra sjalmönster.
Till helgen bär det av på garnmässa i Göteborg och därför har Tant Thea stängt på lördag den 17:e april.
Vi tänker fylla på inspirationsförrådet genom att klämma och känna på massor av garner. Vem vet, vi kanske hittar något helt nytt och spännande.

1 kommentar: