torsdag 29 april 2010

Geniknölarna gnuggades

Igårkväll hade vi sockstickningskurs hos Tant Thea. Malin höll i kursen och hade förberett kursmaterial. Själv hade jag teststickat och min roll var att codriver under kvällen.


Nio glada stickerskor anlände kl 18 och sockgarn valdes ut innan vi dror igång med teorin. Jitterbug vann tävlingen tätt följt av Zauberball och Fabel.


Catthis log och hade rubriken kompetensutveckling på sitt eget deltagande:)

Efter en liten stund hade vi alla pyttesmå tåpartier på stickorna och var på gång med ökningar för att få rätt strumpbredd.


Kvällen blev full av skratt följt av knäpptysta stunder med 100% koncentration. Samtliga deltagare fick finna sig i att kliva ur skor och strumpor för att få sina tåpartier synade mot den egna socktån, allt för att säkerställa att rätt sockstorlek stickades.


Till nästa tillfälle fick vi allihop hemläxa. Vi skall ha stickat hela foten att kunna börja på hälen. Själv kom jag hem till en familj som satt och tittade på fotboll och då kunde jag ju lika gärna ta mig an hemläxan direkt så för att stressa övriga kursdeltagare så lägger jag in en bild på hur långt jag kom innan jag gick och la mig igår. Någon som hann längre?

Hade precis en kvittrande Catthis i telefonen. Hon meddelade glatt att hon vill ha hjälp med att påbörja sitt hälparti under dagen. Misstänker att ingen slår det...
Fast då vet vi allihop som var med igår att hon stickar med stickor 3mm och vi andra har bara 2,5mm. Så det så!!


Efter en så trevlig kväll kunde inte ens det faktum att Catthis tillsammans med två andra bilägare, fått sina bilar inlåsta i ett parkeringsgarage som helt plötsligt stängdes kl 19. Med glada leenden stod vi där och väntade till en räddande ängel kom och låste upp porten och bilarna kunde köras ut.
Tack allihop för en jättetrevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar