måndag 4 januari 2010

Tant Thea undrar: Tjockt, luddigt, glansigt eller noppigt? Eller alltihop?

Dagen har präglats av planering och vild brainstorming. Har suttit med Catthis på biblioteket med bordet fullt av prislistor och datorn igång. Vi har diskuterat oss igenom tjocka garner, tunna garner, luddiga garner, enfärgade garner och melerade garner.

Helt klart är att Tant Thea kommer att sälja några garner som jag inte tror finns till försäljning i någon annan butik i västra Skåne. Idag kan jag avslöja att jag bestämt mig för att en eller ett par garner av Arauncania. Troligen kommer bassortimentet av enfärgade yllegarner för stickor ca 3-3,5 att bli från Sandnes. Jag tycker helt klart att de har roliga och positiva mönster för bäbisar och barn och deras färgutbud är jätteintressant.

Vad gäller lokalen så har vi spånat även där kring disponeringen. Här lutar det åt att den högra delen skall kunna innehålla hyllor längs väggarn, dator vid snedväggen och i mitten skall ett bord få plats dels för att ha garnkorgar på och dels för tidningar och ev böcker. Återkommer med mera tänk senare.

I morgon fortsätter arbetet med att färdigställa reklambladet och lusläsning av försäkringspapper och kassaapparatsofferter (puh vilket långt ord).

1 kommentar: